| Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] | |
|
|
Vilka spelbara raser bör vara med? | Människa, och endast människa! | | 60% | [ 3 ] | Människa, alfer och dvärgar | | 20% | [ 1 ] | Människor, alver, dvärgar, hobbitar | | 0% | [ 0 ] | Människor, alver, dvärgar, hobbitar, subraser (typ skogsalv) | | 20% | [ 1 ] |
| Totalt antal röster : 5 | | Omröstning stängd |
|
Författare | Meddelande |
---|
Jonas GM
Antal inlägg : 685 Join date : 10-02-15 Age : 48 Ort : Nynäshamn
| Rubrik: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] fre sep 02, 2011 7:25 pm | |
|
Senast ändrad av Jonas den tor sep 08, 2011 9:45 pm, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Admin GM
Antal inlägg : 2292 Join date : 08-05-31 Age : 52 Ort : Segersjö
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] lör sep 03, 2011 1:49 pm | |
| Jag har fallit för grupptrycket | |
|
| |
Heffaklump Level 15
Antal inlägg : 349 Join date : 10-02-18
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] sön sep 04, 2011 4:20 pm | |
| grupptryck är det enda trycket värt att falla för...... | |
|
| |
Jonas GM
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] sön sep 04, 2011 6:39 pm | |
| Jag har inte röstat än. Men vi är lite spretiga i vad vi tycker här, eller? | |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] sön sep 04, 2011 7:10 pm | |
| - Jonas skrev:
- Jag har inte röstat än. Men vi är lite spretiga i vad vi tycker här, eller?
Väldigt och ändå är det jag som tryckte i enbart människa | |
|
| |
Heffaklump Level 15
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] mån sep 05, 2011 8:12 pm | |
| alla har ju inte röstat än. det kan gå åt vilket håll som helst.
| |
|
| |
_M_ Level 15
Antal inlägg : 210 Join date : 10-02-20
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] tis sep 06, 2011 7:47 pm | |
| Ett annat kul alternativ vore människor och orcs. | |
|
| |
Jonas GM
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] tis sep 06, 2011 8:03 pm | |
| Alltså jag har en rätt nice idé på orker, men inte som spelbar ras Nu har alla röstat och eftersom resultatet solklart solus homo, kvarstår frågan: Hur mycket stridfråga är detta för er som vill ha andra raser, d.v.s. är sabbar det liret för er om det blir bara humans? Ärlighet, tack! | |
|
| |
Admin GM
| |
| |
Jonas GM
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] tis sep 06, 2011 11:14 pm | |
| Alltså alfer och dvärgs är inskrivna i spelvärlden redan, vi röstade om man ska få spela dem eller ej. Eller missuppfattade jag dig nu? | |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] ons sep 07, 2011 12:24 pm | |
| - Jonas skrev:
- Alltså alfer och dvärgs är inskrivna i spelvärlden redan, vi röstade om man ska få spela dem eller ej. Eller missuppfattade jag dig nu?
Japp! Om man absolut har en gångbara historia och vilja så kan ju DM bara godkänna det. Dock anser jag att världen främst vara människodominerad dock med DMs godkännande i extrema fall göra undantag. | |
|
| |
Jonas GM
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] ons sep 07, 2011 2:52 pm | |
| - Admin skrev:
- Jonas skrev:
- Alltså alfer och dvärgs är inskrivna i spelvärlden redan, vi röstade om man ska få spela dem eller ej. Eller missuppfattade jag dig nu?
Japp! Om man absolut har en gångbara historia och vilja så kan ju DM bara godkänna det. Dock anser jag att världen främst vara människodominerad dock med DMs godkännande i extrema fall göra undantag. All fine. Men det betyder att jag måste skriva regler för fler raser än human Egenskapsbonusar, annan räckvidd (dvärg), sociala klasser, ålder + startpoäng, unika yrkesbakgrunder etc. etc. Vi bestämmer från början om man kan spela andra raser eller inte. Däremot kan man naturligtvis ändra sig senare och lägga till t.ex. alver och dvärgar och de ytterligare regler som då behövs. Det kommer inte betyda att man ädrar en himla massa så det är ingen jättedeal men regler måste läggas till across the board. | |
|
| |
Heffaklump Level 15
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] ons sep 07, 2011 5:17 pm | |
| suck! som vanligt har alla utom jag fel. men det är ju demokrati som gäller så jag böjer mig för majoriteten. | |
|
| |
Admin GM
| |
| |
Jonas GM
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] ons sep 07, 2011 9:07 pm | |
| - Heffaklump skrev:
- suck! som vanligt har alla utom jag fel.
men det är ju demokrati som gäller så jag böjer mig för majoriteten. Om vi känner att vi saknar fler raser går det ju som sagt att implementera i efterhand. Raserna kommer ju redan att finnas i spelvärlden. | |
|
| |
Rolle Level 15
Antal inlägg : 431 Join date : 10-02-24 Age : 48
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] ons sep 07, 2011 9:36 pm | |
| Ok, då kör vi bara människor då. Fan, jag som ville spela durf igen. Men vi kan ju lägga till det i efterhand som sagt. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] | |
| |
|
| |
| Vilka spelbara raser ska det va? [KLART] | |
|