Imperium Sine Fine
Du måste logga in först!
Imperium Sine Fine
Du måste logga in först!
Imperium Sine Fine
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Imperium Sine Fine

Rollspel sedan 1998

HemHem  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Recension (dvärgen med 16 tärningar)

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Jonas
GM
Jonas

Antal inlägg : 685

Recension (dvärgen med 16 tärningar) Empty
InläggRubrik: Recension (dvärgen med 16 tärningar)   Recension (dvärgen med 16 tärningar) Emptysön sep 02, 2012 10:18 pm

Till överst på sidan Gå ner
http://www.myspace.com/cynthialeech
Mandrake
Level 10
Mandrake

Antal inlägg : 146

InläggRubrik: Sv: Recension (dvärgen med 16 tärningar)   Recension (dvärgen med 16 tärningar) Emptymån sep 03, 2012 10:21 pm

Oroväckande..

Men jag vill inte bojkotta något jag inte har testat själv (mest för att jag är snål och redan betalt för regelboken).

Följer dock en väldigt inspirerande spelrapport som i alla fall håller mitt hopp uppe: [VARNING FÖR SPOILERS!]

Ganska underhållande läsning om inte annat!

Senast ändrad av Mandrake den mån sep 03, 2012 10:21 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Stavfel.)
Heffaklump
Level 15
Heffaklump

Antal inlägg : 349

InläggRubrik: Sv: Recension (dvärgen med 16 tärningar)   Recension (dvärgen med 16 tärningar) Emptytis sep 04, 2012 5:02 pm

hmm. blir inte direkt inspirerad av den
första recensionen(Jonas länk).
den andra är ju betydligt mer positiv.
trots allt så har nog Fredric en del att
göra om det skall funka.
Admin
GM
Admin

Antal inlägg : 2292

InläggRubrik: Sv: Recension (dvärgen med 16 tärningar)   Recension (dvärgen med 16 tärningar) Emptytis sep 04, 2012 9:58 pm

Hmm, det var ju inte uppmuntrande det där. Kanske vi ska gå tillbaka till gamla D&D (och då menar jag orginalet som jag fortfarande har stående i en pärm) Very Happy
https://imperiumsinefine.swedishforum.se
Heffaklump
Level 15
Heffaklump

Antal inlägg : 349

InläggRubrik: Sv: Recension (dvärgen med 16 tärningar)   Recension (dvärgen med 16 tärningar) Emptytor sep 13, 2012 6:54 pm

Inte mig emot!
Att gå tillbaka till ursprungliga DoD är nog enklare
och skulle kanske kännas naturligare?
Efter alla år med DoD och Pathfinder menar jag.
Mandrake
Level 10
Mandrake

Antal inlägg : 146

InläggRubrik: Sv: Recension (dvärgen med 16 tärningar)   Recension (dvärgen med 16 tärningar) Emptytor sep 13, 2012 8:12 pm

Har testat att DM'a Fantasy! i 2 omgångar nu med ett gäng klasskompisar. Det funkade ganska bra, men det var som sagt dödligt utav bara f-n. Men vi har hittills aldrig haft problem med en för stor tärningspool. Har då inte kört med så många husregler heller.

Det var väldigt roligt och den enorma friheten gjorde att spelarna blev väldigt kreativa på att lösa vissa problem efter ett tag.
Jonas
GM
Jonas

Antal inlägg : 685

InläggRubrik: Sv: Recension (dvärgen med 16 tärningar)   Recension (dvärgen med 16 tärningar) Emptytor sep 20, 2012 8:32 pm

Mandrake skrev:
Har testat att DM'a Fantasy! i 2 omgångar nu med ett gäng klasskompisar. Det funkade ganska bra, men det var som sagt dödligt utav bara f-n. Men vi har hittills aldrig haft problem med en för stor tärningspool. Har då inte kört med så många husregler heller.

Det var väldigt roligt och den enorma friheten gjorde att spelarna blev väldigt kreativa på att lösa vissa problem efter ett tag.

Se så olika det kan vara!Very Happy

Heffaklump skrev:
Inte mig emot!
Att gå tillbaka till ursprungliga DoD är nog enklare
och skulle kanske kännas naturligare?
Efter alla år med DoD och Pathfinder menar jag.

Jag har funderat i samma banor (motvilligt). Jag kan inte riktigt tänka mig att backa till Pathfinder. Ursprungliga D&D känns lite lockande men man ska ha klart för sig att det designades på 70-talet och sannolikt inte är ett särskilt bra eller smidigt spel, nostalgi aside. Min röst går i så fall att köra D&D Next, som verkar vara bra (i kontexten att det är D&D, med allt vad det innebär av levels, classes och xp for slaying monsters) Men det är (i den senaste playtest-versionen) väldigt core-D&D med få, enkla och konsekventa regler, och det ser ut att kunna passa oss. Jag pitchar D&D Next när vi ses!study
http://www.myspace.com/cynthialeech
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Recension (dvärgen med 16 tärningar)   Recension (dvärgen med 16 tärningar) Empty

Recension (dvärgen med 16 tärningar)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ny recension av Fantasy! på DMF Online
» Tärningar i liret

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Imperium Sine Fine :: Fantasy!-
Hoppa till: