Jonas GM
Antal inlägg : 685 Join date : 10-02-15 Age : 48 Ort : Nynäshamn
| Rubrik: Förslag på husregler sön apr 22, 2012 2:07 pm | |
| Husregler Fantasy!
Förmågor
- Dubbelhänt: Du får +1T stridstärningar när du använder ett vapen i varje hand. Vapen numero 2 ger alltså 1T till stridstärningarna, inte hela sin normala vapenbonus.
- Ryttare: Du får +1T, samt +1 skada när du anfaller fotsoldater.
Kan man gå upp i nivå i dessa förmågor?
Övrigt
- Avståndsvapen får användas till försvar i strid
- Sköldar: Sköld ger +3T och -2T på samma handlingar som tung rustning. Bucklare ger +1T men kan användas med tvåhandsvapen
- Förflyttning upp till 3m fri handling
- Vapenförmågor (som yxkämpe) kan användas till försvar [normalt bara anfall]
- Initiativ slås varje rond [för att sprida fördelarna med initiativ till båda sidor]
- I strid slår anfallaren tärningarna först, sedan när resultatet är klart, satsar försvararen sina. Alla slag slås öppet.
Vad är bra? Vad är dåligt? Vad har jag glömt?
Senast ändrad av Jonas den mån sep 03, 2012 6:40 pm, ändrad totalt 2 gånger | |
|
Jonas GM
| Rubrik: Sv: Förslag på husregler tis jul 24, 2012 11:04 am | |
| Kan man komma åt problemet med initiativ genom att alla slag slås öppet och att initiativvinnaren öppet måste satsa sina tärning på anfall/försvar? Då får den som förlorat initiativ en fördel genom att hon kan anpassa sin satstning anfall/försvar. | |
|
Admin GM
Antal inlägg : 2292 Join date : 08-05-31 Age : 52 Ort : Segersjö
| Rubrik: Sv: Förslag på husregler lör jul 28, 2012 12:35 am | |
| Jag har tänkt på det där med ini och det mest logiska (mmed tanke på spelets utformning) blir att man slår om ini varje runda, men att det ändå gäller för hela partyt. | |
|
Jonas GM
| Rubrik: Sv: Förslag på husregler ons aug 15, 2012 5:19 pm | |
| Förslag på nya regler Hur man blir bättre
1 Tillfällig kroppspoäng 5ET 1 nivå i en förmåga 10ET 1 ny förmåga 20 ET (10 ET i 2 omgångar) 1 ny egenskapsnivå 30 ET (10 ET i 3 omgångar) 1 mana 5 ET
Förslag till ändring? Jag vet att vi pratade om det här innan, och kom fram till att ca 15 spelomgångar borde maxa en förmåga (nivå 10). | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Förslag på husregler | |
| |
|