Antal inlägg : 685 Join date : 10-02-15 Age : 48 Ort : Nynäshamn
Rubrik: Färdighetsprogression tis mar 27, 2012 4:44 pm
Snabb men central fråga appropå diskussionen om Fantasy!:
Hur många spelsessioner ska det ta att maxa ut en färdighet? Förutsättningen är man satsar all sin erfarenhet på den hela tiden. Värt att ha i åtanke är att det finns ca 70 färdigheter men bara en av dem handlar om hur bra man är på strid.
Tänk igenom ditt svar både en och två gånger, snälla, för det är en knixig fråga!
Admin GM
Antal inlägg : 2292 Join date : 08-05-31 Age : 52 Ort : Segersjö
Rubrik: Sv: Färdighetsprogression tis mar 27, 2012 5:56 pm
Enligt mig bör det ta ca 30 omgångar (dvs mellan 2-3 år i vårt sätt att se). Dvs om man stenhårt satsar enbart på den förmågan.
Heffaklump Level 15
Antal inlägg : 349 Join date : 10-02-18
Rubrik: Sv: Färdighetsprogression tis mar 27, 2012 6:28 pm
jag vet faktiskt inte. rent praktiskt kommer nog ingen att satsa allt på en färdighet , utan väljer några stycken? väljer man 3 eller 4 skulle det kunna ta upp till 12 år att maxa dom. verkar lite mycket eller? jag vet verkligen inte, men kanske halva den tiden verkar "snällare"??
Admin GM
Antal inlägg : 2292 Join date : 08-05-31 Age : 52 Ort : Segersjö
Rubrik: Sv: Färdighetsprogression tis mar 27, 2012 7:27 pm
Heffaklump skrev:
jag vet faktiskt inte. rent praktiskt kommer nog ingen att satsa allt på en färdighet , utan väljer några stycken? väljer man 3 eller 4 skulle det kunna ta upp till 12 år att maxa dom. verkar lite mycket eller? jag vet verkligen inte, men kanske halva den tiden verkar "snällare"??
Jo, det har du nog rätt i. Jag tänker mer i DD termer där man maxar 1 men har samtidigt andra som "hänger på".