| Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) | |
|
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Gäst Gäst
| Rubrik: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 6:47 am | |
| Följande flottor möttes i slaget:Attackerare: WhinerLiT.skepp...1Attackerare: WhinerJagare...2.199Attackerare: WhinerSlagskepp...3.500Attackerare: WhinerFl.skepp...1.042Attackerare: WhinerBombare...994Försvarare: Bir4LiT.skepp...400StT.skepp...165L.jaktskepp...186S.jaktskepp...375Kryssare...351Slagskepp...497Åter....103Spi.sond...248Bombare...347Solsat...142Fl.skepp...35Jagare...268R.ramp...9.454L.lasertorn...3.161S.lasertorn...733Gauss.k...339Jon.k...624Plasma...26L.s.kupol...1S.s.kupol...1 -- Efter slaget -- Attackerare: WhinerLiT.skepp...0 ( förlorade: 1 )Attackerare: WhinerJagare...2.157 ( förlorade: 42 )Attackerare: WhinerSlagskepp...3.356 ( förlorade: 144 )Attackerare: WhinerFl.skepp...1.039 ( förlorade: 3 )Attackerare: WhinerBombare...984 ( förlorade: 10 )Försvarare: Bir4FörstördAnfallaren har vunnit slaget! Fienden stal 340.364 metall 221.915 kristall och 118.338 deuterium Anfallaren förlorar totalt 12.664.000 enheter. Försvararen förlorar totalt 148.857.000 enheter. Vid rymdkoordinaterna cirkulerar nu 21.277.500 metall och 11.977.500 kristall Chansen för att en måne ska skapas är 20 % Resultat(Förutsatt att anfallaren tog skräpfältet)Attackerare tjänade: 21.271.617Försvarare: förlorade: 148.857.000Total skada: 161.521.000 Converted with Invader Skodge's CR Converter 3.5 |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 10:16 am | |
| |
|
| |
Admin GM
Antal inlägg : 2292 Join date : 08-05-31 Age : 52 Ort : Segersjö
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 12:33 pm | |
| Faan, du har en förbaskad otur. Timade de ankomsten på flottan eller var det bara en misslyckad fleetsave? Annars så skulle jag rekommendera att du gör som jag, sprid ut flottan över 4 planeter så blir det betydligt tuffare att plocka den. Om du sedan vill göra ett stort anfall så ADSar du alla planeter. | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 2:38 pm | |
| eller så använder man månar... |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 4:20 pm | |
| Där försvann hela min flotta. Som ni kanske förstår så kommer jag nu att bli väldigt inaktiv eftersom jag inte kommer att ha den tiden som behövs för att komma upp i den styrkan igen. I mars så försvinner väl alla möjligheter för mig, då vårat andra barn ska födas.
Jag hade ju faktiskt tänkt att sluta i samband med att barnet föds. Tänkte iofs inte säga adjö på detta sättet, men nu blev det som det blev.
Till och börja med kommer jag att sätta kontot på semesterläge. Sen får vi se. Kanske låter någon ta över det. Eller inte. |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 6:22 pm | |
| har hört från Whiner att det var ett radarslag...
Hur gick det hela till?
var det en klantig fs? ett anfall?
om du ska ge bort kontot så skulle du kunna kontakta mig...
men hur som helst.. lycka till IRL (ifall du slutar) |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 7:17 pm | |
| Har ingen aning om hur de gör. Sen var det det där med att planera när en flotta ska återvända. Det får jag väl ta på mig. Den återvände vid 3-halv4 på natten. En del verkar inte ha något liv. |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 7:23 pm | |
| - Bir skrev:
- Där försvann hela min flotta. Som ni kanske förstår så kommer jag nu att bli väldigt inaktiv eftersom jag inte kommer att ha den tiden som behövs för att komma upp i den styrkan igen. I mars så försvinner väl alla möjligheter för mig, då vårat andra barn ska födas.
Jag hade ju faktiskt tänkt att sluta i samband med att barnet föds. Tänkte iofs inte säga adjö på detta sättet, men nu blev det som det blev.
Till och börja med kommer jag att sätta kontot på semesterläge. Sen får vi se. Kanske låter någon ta över det. Eller inte. jag vet. man känner sig skändad men jag godtar ej din avskedsansöken. när barnet kommer har du ännu mera tid o sitta framför datorn. titta bara på fonzo. barnet på ena armen, ogame med den andra. bygg upp sakta men säkert. annars tar jag reda på var du bor och skickar den vinnande kören ifrån körslaget hem till dig så att de börjar sjunga från mars varje gång det lilla livet somnar så att ni inte får någon sömn. om du lämnar oss så blir jag tvungen att prata med fonzo lite oftare. fy fan, jag trodde du o jag hade blivit vänner. jag hade tom. börjat kalla dig för namn -vf-horan- o sånt. det visar ju kärlek. du kan inte göra så mot din alldeles egna spanjor. |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 8:13 pm | |
| - Bir skrev:
- Jag hade ju faktiskt tänkt att sluta i samband med att barnet föds. Tänkte iofs inte säga adjö på detta sättet, men nu blev det som det blev.
Till och börja med kommer jag att sätta kontot på semesterläge. Sen får vi se. Kanske låter någon ta över det. Eller inte. Avslagen. Ansökan om avsked godkänns ej. | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 9:10 pm | |
| - Bir skrev:
- Har ingen aning om hur de gör. Sen var det det där med att planera när en flotta ska återvända. Det får jag väl ta på mig. Den återvände vid 3-halv4 på natten. En del verkar inte ha något liv.
radar kanske? vad gjorde din flotta? kan du förklara så man förstår istället. |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 10:05 pm | |
| - TheNoLifer skrev:
- Bir skrev:
- Har ingen aning om hur de gör. Sen var det det där med att planera när en flotta ska återvända. Det får jag väl ta på mig. Den återvände vid 3-halv4 på natten. En del verkar inte ha något liv.
radar kanske?
vad gjorde din flotta?
kan du förklara så man förstår istället. Jag hade skickat iväg flottan på rekreation. Men timingen var lite dålig för ankomsten hem igen, så jag återkallade den. Ett beslut som visade sig ödesdigert. Eftersom den kom hem lika dumt ändå kan man säga. När jag inte är hemma/vaken. |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 10:08 pm | |
| - albergil skrev:
- Bir skrev:
- Där försvann hela min flotta. Som ni kanske förstår så kommer jag nu att bli väldigt inaktiv eftersom jag inte kommer att ha den tiden som behövs för att komma upp i den styrkan igen. I mars så försvinner väl alla möjligheter för mig, då vårat andra barn ska födas.
Till och börja med kommer jag att sätta kontot på semesterläge. Sen får vi se. Kanske låter någon ta över det. Eller inte. jag vet. man känner sig skändad men jag godtar ej din avskedsansöken. när barnet kommer har du ännu mera tid o sitta framför datorn. titta bara på fonzo. barnet på ena armen, ogame med den andra. bygg upp sakta men säkert. annars tar jag reda på var du bor och skickar den vinnande kören ifrån körslaget hem till dig så att de börjar sjunga från mars varje gång det lilla livet somnar så att ni inte får någon sömn. om du lämnar oss så blir jag tvungen att prata med fonzo lite oftare. fy fan, jag trodde du o jag hade blivit vänner. jag hade tom. börjat kalla dig för namn -vf-horan- o sånt. det visar ju kärlek. du kan inte göra så mot din alldeles egna spanjor. Rörd till tårar av dina uppoffringar. *fäller en tår samtidgt som en barnkör sakta börjar sjunga i bakgrunden* |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 10:19 pm | |
| Vi bryr oss inte om tårarna, dock om närvaron. Som jag sagt tidigare, som din Imperator så kräver jag att du stannar med alliansen. Cor aut MorsFörhoppningsvis väljer du hjärta och stannar Om du inte stannar, vem f..n skall då försöka övertyga mig om fördelarna med tjärad brygga? Dock kan jag säga att mer och mer så börjar jag tippa över mot italienskt rävgift det senaste året så du måste förhindra att jag tar steget fullt ut och helt lämnar den brittiska ön i min gom. | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) tor feb 05, 2009 11:30 pm | |
| |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) fre feb 06, 2009 10:18 pm | |
| |
|
| |
Gäst Gäst
| |
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) fre feb 06, 2009 10:45 pm | |
| Nåja, du kommer ändå inte att lämna oss, speciellt med tanke på att jag nu tillverkat ännu en laddning ljakt för dig att panga på. Återkommer om angöringstid, men när skulle det annars passa dig att de kommer? Skulle det inte vara bra med ett litet VF för att bygga upp flottan lite igen? | |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) fre feb 06, 2009 10:48 pm | |
| - Bir skrev:
- det röda giftet kan du stanna till vid den
Rött gift? Nä, inte rödvin, det blir man inte sund av. Snarare ett vackert gyllengult destilllat av skräpet från rödvinet, det sätter hår på bröstet även på dig | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) lör feb 07, 2009 5:25 pm | |
| - Admin skrev:
- Bir skrev:
- det röda giftet kan du stanna till vid den
Rött gift? Nä, inte rödvin, det blir man inte sund av. Snarare ett vackert gyllengult destilllat av skräpet från rödvinet, det sätter hår på bröstet även på dig Vitt vin??? |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) sön feb 08, 2009 1:21 pm | |
| Nope, destillat av det som blir över efter vinproduktion. Lagrat på färska ekfat. Innehar mellan 40-50%. Har jag givit dig tillräckligt med ledtrådar? | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) sön feb 08, 2009 8:42 pm | |
| - Admin skrev:
- Nope, destillat av det som blir över efter vinproduktion. Lagrat på färska ekfat. Innehar mellan 40-50%. Har jag givit dig tillräckligt med ledtrådar?
Grappa? Tvättar man inte bilar med det? |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) sön feb 08, 2009 9:48 pm | |
| Ack du oinvigde. Detta är en gudasänd dryck | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) mån feb 09, 2009 4:43 pm | |
| - Admin skrev:
- Ack du oinvigde. Detta är en gudasänd dryck
Det trodde jag whiskyn var? Nu blir jag förvirrad? Ungefär som när jag fick veta att tomten inte fanns på riktigt. Förra året. Whisky spöar grappa med händerna bakom flaskan. Lätt. |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) mån feb 09, 2009 8:28 pm | |
| eftersom ni inte verkar komma någonvart så skall jag, återigen, sprida min visdom och göra er lite klokare.
vin=spansk rioja sprit=spansk brandy söt=spansk sherry öl=San Miguel, spansk också. vodka=svensk absolut egentillverkning=svensk hembränt med bubbler=spansk cava allt annat=odryckbar. framför allt om det är italienskt, franskt, tyskt, skotskt, engelskt, ryskt, australiensiskt, sydamerikanst, o.s.v. men framför allt italienskt och franskt. i den ordningen. om du dricker italienskt eller franskt=mindre manlig varelse=fonzo (Bir, här kan ditt namn stå också om du inte håller med mig) |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) mån feb 09, 2009 9:12 pm | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Whiner[] -vs- Bir4[] (TS: ~162M) | |
| |
|