| Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Admin GM
Antal inlägg : 2292 Join date : 08-05-31 Age : 52 Ort : Segersjö
| Rubrik: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) sön jan 04, 2009 11:28 am | |
| Jag är duktig på månar. Misslyckades med Bir men gav en till lede Fi.Vid 01-04 01:23:38 följande flottor möttes i slaget:Attackerare: FonzoVapen: 130% Sköld: 130% Pansar: 130%Dödsstjärna ::10Försvarare: PeacekeeperVapen: 90% Sköld: 100% Pansar: 100%StT.skepp ::15Kryssare ::3Fl.skepp ::11Jagare ::1R.ramp ::826L.lasertorn ::414S.lasertorn ::32Gauss.k ::26Jon.k ::59Plasma ::31L.s.kupol ::1 -- Efter Kampen -- Attackerare: FonzoDödsstjärna ::10 ( -0 )Försvarare: PeacekeeperFörstördAnfallaren har vunnit slaget! Fienden stal 700.000 metall 350.812 kristall och 300.000 deuterium Anfallaren förlorar totalt 0 enheter. Försvararen förlorar totalt 8.779.000 enheter. Vid rymdkoordinaterna cirkulerar nu 252.000 metall och 210.300 kristall Chansen för att en måne ska skapas är 4 % Den enorma summan av lösdrivande metall och kristall dras ihop och bildar en måne runt planeten. Resultat(Förutsatt att anfallaren tog skräpfältet)Attackerare tjänade: 1.813.112Försvarare: förlorade: 8.779.000Total skada: 8.779.000 Converted with Invader Skodge's CR Converter 3.5 (Skin: "kaizer2") | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) sön jan 04, 2009 11:59 am | |
| Hur många DS har du egentligen? Nice one. Men kunde du inte gett mig månene istället? |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) sön jan 04, 2009 12:21 pm | |
| - Bir skrev:
- Hur många DS har du egentligen?
Jag har bara 12, dock satsar jag på 20. Först trodde jag att 5 skulle räcka, men problemet är om Turtlen har plasma, vilket DS inte har serieskott mot. Om turtlen har över 40 plasma i sitt försvar, så behövs 20 DS eftersom om de bombarderar ett försvar och skjuter serieskott, så avstannar deras serieskott varje gång de beskjuter en plasma. | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) sön jan 04, 2009 3:59 pm | |
| - Admin skrev:
- Bir skrev:
Jag har bara 12, dock satsar jag på 20. Först trodde jag att 5 skulle räcka, men problemet är om Turtlen har plasma, vilket DS inte har serieskott mot. Om turtlen har över 40 plasma i sitt försvar, så behövs 20 DS eftersom om de bombarderar ett försvar och skjuter serieskott, så avstannar deras serieskott varje gång de beskjuter en plasma. Var tar man reda på all den infon någonstans? |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) sön jan 04, 2009 4:15 pm | |
| har ingen aning om hur han gör... men det är ju bara att simulera lite anfall och testa och se hur det ungefär kommer gå. |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) sön jan 04, 2009 4:25 pm | |
| - Bir skrev:
- Admin skrev:
- Bir skrev:
Jag har bara 12, dock satsar jag på 20. Först trodde jag att 5 skulle räcka, men problemet är om Turtlen har plasma, vilket DS inte har serieskott mot. Om turtlen har över 40 plasma i sitt försvar, så behövs 20 DS eftersom om de bombarderar ett försvar och skjuter serieskott, så avstannar deras serieskott varje gång de beskjuter en plasma. Var tar man reda på all den infon någonstans? Det hela handlar om hur serieskott fungerar. Om en DS anfaller tex 400 raketramper, så kommer den att skjuta på första raketrampen och sedan ha en sannolikhet att beskjuta nästa upp till att den nått sitt maximum, dvs 200. Detta innebär att den med största sannolikhet kommer att vinna slaget på 2 rundor. Om den dock möter 398 raketramper och 2 plasma, så blir det väldigt många kombinatiopner att beräkna. Jag kan visa de båda extremerna. Första utfallet: Stridsrunda 1: Beskjuter 199 raketramper och lyckas få att plasma blir efter den sista och spränger 1 plasma. Stridsrunda 2: Beskjuter 199 raketramper och lyckas få plasma som sista. Striden avklarad på 2 rundor. Andra utfallet: Stridsrunda 1: Beskjuter 1 raketramp och får 1 plasma som nästa skott. Serieskottet avbryts då DS inte har serieskott mot plsama. Stridsrunda 2: Beskjuter 1 plasma. Stridsrunda 3: Skjuter sönder 200 raketramper Stridsrunda 4: Skjuter sönder resterande raketramper. Alltså, samma strid med olika utfall. Detta pga att DS inte har serieskott mot plasma. Den har även lägre serieskott mot tex Gauss vilket givetvis också påverkar striderna, dock inte i lika stor omfattning. | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) sön jan 04, 2009 10:28 pm | |
| - Admin skrev:
- Bir skrev:
- Admin skrev:
- Bir skrev:
Jag har bara 12, dock satsar jag på 20. Först trodde jag att 5 skulle räcka, men problemet är om Turtlen har plasma, vilket DS inte har serieskott mot. Om turtlen har över 40 plasma i sitt försvar, så behövs 20 DS eftersom om de bombarderar ett försvar och skjuter serieskott, så avstannar deras serieskott varje gång de beskjuter en plasma. Var tar man reda på all den infon någonstans? Det hela handlar om hur serieskott fungerar. Om en DS anfaller tex 400 raketramper, så kommer den att skjuta på första raketrampen och sedan ha en sannolikhet att beskjuta nästa upp till att den nått sitt maximum, dvs 200. Detta innebär att den med största sannolikhet kommer att vinna slaget på 2 rundor.
Om den dock möter 398 raketramper och 2 plasma, så blir det väldigt många kombinatiopner att beräkna. Jag kan visa de båda extremerna. Första utfallet: Stridsrunda 1: Beskjuter 199 raketramper och lyckas få att plasma blir efter den sista och spränger 1 plasma. Stridsrunda 2: Beskjuter 199 raketramper och lyckas få plasma som sista. Striden avklarad på 2 rundor.
Andra utfallet: Stridsrunda 1: Beskjuter 1 raketramp och får 1 plasma som nästa skott. Serieskottet avbryts då DS inte har serieskott mot plsama. Stridsrunda 2: Beskjuter 1 plasma. Stridsrunda 3: Skjuter sönder 200 raketramper Stridsrunda 4: Skjuter sönder resterande raketramper.
Alltså, samma strid med olika utfall. Detta pga att DS inte har serieskott mot plasma. Den har även lägre serieskott mot tex Gauss vilket givetvis också påverkar striderna, dock inte i lika stor omfattning. Skönt att se att någon har för mycket fritid. |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) mån jan 05, 2009 10:34 am | |
| - Bir skrev:
- Admin skrev:
- Bir skrev:
- Admin skrev:
- Bir skrev:
Jag har bara 12, dock satsar jag på 20. Först trodde jag att 5 skulle räcka, men problemet är om Turtlen har plasma, vilket DS inte har serieskott mot. Om turtlen har över 40 plasma i sitt försvar, så behövs 20 DS eftersom om de bombarderar ett försvar och skjuter serieskott, så avstannar deras serieskott varje gång de beskjuter en plasma. Var tar man reda på all den infon någonstans? Det hela handlar om hur serieskott fungerar. Om en DS anfaller tex 400 raketramper, så kommer den att skjuta på första raketrampen och sedan ha en sannolikhet att beskjuta nästa upp till att den nått sitt maximum, dvs 200. Detta innebär att den med största sannolikhet kommer att vinna slaget på 2 rundor.
Om den dock möter 398 raketramper och 2 plasma, så blir det väldigt många kombinatiopner att beräkna. Jag kan visa de båda extremerna. Första utfallet: Stridsrunda 1: Beskjuter 199 raketramper och lyckas få att plasma blir efter den sista och spränger 1 plasma. Stridsrunda 2: Beskjuter 199 raketramper och lyckas få plasma som sista. Striden avklarad på 2 rundor.
Andra utfallet: Stridsrunda 1: Beskjuter 1 raketramp och får 1 plasma som nästa skott. Serieskottet avbryts då DS inte har serieskott mot plsama. Stridsrunda 2: Beskjuter 1 plasma. Stridsrunda 3: Skjuter sönder 200 raketramper Stridsrunda 4: Skjuter sönder resterande raketramper.
Alltså, samma strid med olika utfall. Detta pga att DS inte har serieskott mot plasma. Den har även lägre serieskott mot tex Gauss vilket givetvis också påverkar striderna, dock inte i lika stor omfattning. Skönt att se att någon har för mycket fritid. hahahahahahaha. du äger Bir! jag skulle ha sagt, get a life! |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) mån jan 05, 2009 12:12 pm | |
| - Bir skrev:
Skönt att se att någon har för mycket fritid. Snarare Så att i 4 dagars tid så har hela familjen varit sjuk (inklusive jag). Dock blir jag ganska pigg när jag är sjuk (till skillnad från min fruar som bara ligger och säger att hon är döende och min dotter som bara sover) vilket gör att jag är otroligt utråkad. Det har varit strålande väder, jag är ledig och givetvis skall jag bli sjuk just då. Jag vill ut från det här huset!!! | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) mån jan 05, 2009 6:33 pm | |
| - Admin skrev:
- Bir skrev:
Skönt att se att någon har för mycket fritid. Snarare Så att i 4 dagars tid så har hela familjen varit sjuk (inklusive jag). Dock blir jag ganska pigg när jag är sjuk (till skillnad från min fruar som bara ligger och säger att hon är döende och min dotter som bara sover) vilket gör att jag är otroligt utråkad. Det har varit strålande väder, jag är ledig och givetvis skall jag bli sjuk just då. Jag vill ut från det här huset!!! ??? |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) mån jan 05, 2009 7:06 pm | |
| - Bir skrev:
- Admin skrev:
- Så att i 4 dagars tid så har hela familjen varit sjuk (inklusive jag). Dock blir jag ganska pigg när jag är sjuk (till skillnad från min fruar som bara ligger och säger att hon är döende och min dotter som bara sover) vilket gör att jag är otroligt utråkad.
??? Ehhh, feberyra och önskedrömmar. Tror du verkligen att jag skulle vara utråkad om det stämde? | |
|
| |
Gäst Gäst
| |
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) | |
| |
|
| |
| Fonzo -vs- Peacekeeper (TS: ~9M) | |
|