| *Dum Dum Dum* | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Admin GM
Antal inlägg : 2292 Join date : 08-05-31 Age : 52 Ort : Segersjö
| Rubrik: *Dum Dum Dum* mån dec 08, 2008 3:51 pm | |
| Dom är inte så dumma de där golfbollarnaVid 12-08 09:53:33 följande flottor möttes i slaget:Attackerare: FonzoVapen: 130% Sköld: 130% Pansar: 130%Dödsstjärna ::5Försvarare: DaraofVapen: 110% Sköld: 90% Pansar: 130%R.ramp ::949S.lasertorn ::1Gauss.k ::2Plasma ::12 -- Efter Kampen -- Attackerare: FonzoDödsstjärna ::5 ( -0 )Försvarare: DaraofFörstördAnfallaren har vunnit slaget! Fienden stal 767.686 metall 258.330 kristall och 225.144 deuterium Anfallaren förlorar totalt 0 enheter. Försvararen förlorar totalt 3.176.000 enheter. Vid rymdkoordinaterna cirkulerar nu 0 metall och 0 kristall Resultat(Förutsatt att anfallaren tog skräpfältet)Attackerare tjänade: 1.251.160Försvarare: förlorade: 3.176.000Total skada: 3.176.000 Converted with Invader Skodge's CR Converter 3.5 (Skin: "kaizer2") | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* mån dec 08, 2008 4:31 pm | |
| bra profit. vad kosta resan? |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* mån dec 08, 2008 5:20 pm | |
| det är det som är charmen med ds! Kan tänka mig att resan kostade typ 10 och så blir det alltid noloss och så får man med sig hem utav bara helvete.
Tipps kan vara att dela upp dom och få med sig 50% mer res hem... om 2 st hade räckt i andravågen vill säga. Kanske inte den här gången men nästa menar jag. |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* mån dec 08, 2008 5:30 pm | |
| Jodå, det är precis vad jag tänker göra när jag har 7. Skicka 4 i första och 3 i andra. Deu kostnadn för attacken? Inte en aning, men jag räknar väl med att den slutade på typ 500 (och då menar jag inte 500 k ). Som Charlie mycket riktigt sa, charmen med DS är att de verkligen är billiga i drift. Dock är de förbaskat långsamma. Ovanstående raid tog 36 h. | |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* tis dec 09, 2008 7:44 pm | |
| Anfallaren har vunnit slaget! Fienden stal 456.129 metall, 177.300 kristall, och 129.893 deuterium | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* tis dec 09, 2008 7:57 pm | |
| Fonzo: Anfaller du med 100% hastighet? |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* tis dec 09, 2008 8:02 pm | |
| Japp, det gör jag Dock tar det ca 2 dygn fram och tillbaka från en annan galax och ca 16-24 h inom en galax Men, det är det värt. Ungefär varannat dygn så dundrar de in med 1-2 miljoner i resurser. Fungerar utmärkt för mig | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* tis dec 09, 2008 8:20 pm | |
| jag har iaf bestämt mig för att strunta i DS o satsa på en annan sorts flotta. efter de senaste dagarnas upptäckt om radarspionage så tycker jag att det ä för riskabelt. om du skickar dem från o tillbaka till månen så har en eventuell flottist tillräckligt med tid för att skicka flottan till månen o vänta på dig där. du har ju inget försvar på månen. samma sak om du skickar dem tillbaka till planeterna. kan bli upptäckt o då försvinner dem, ressurserna, halva försvaret du har på planeten o halva flottan. nej, snabbare skepp. det kommer att va min grej det. o när jag ä klar med att bygga upp flottan så kommer deras pruttar att göra fysar av fonzos DS. o då ska jag ta över den här alliansen o ni alla skall bli förslavade, för evigt -upps hoppas de inte läser det här. då kanske de får reda på mina mullvadsplaner upps, igen. måste avisera CCCP om att de kanske har upptäckt oss upps, de kanske kommer på att jag ä en reinkvarnation av stalin (lifer, stalin var a very bad guy som levde när dinosaurierna gick på jorden, ja, du vet, när det inte fanns någon internet eller mobiltelefoner. |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* tis dec 09, 2008 8:33 pm | |
| - Admin skrev:
- Japp, det gör jag
Dock tar det ca 2 dygn fram och tillbaka från en annan galax och ca 16-24 h inom en galax
Men, det är det värt. Ungefär varannat dygn så dundrar de in med 1-2 miljoner i resurser. Fungerar utmärkt för mig Ett tips skicka på 90% istället...annars är det risk att man tar dig med radarn |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* tis dec 09, 2008 9:02 pm | |
| - TheNoLifer skrev:
- Admin skrev:
- Japp, det gör jag
Dock tar det ca 2 dygn fram och tillbaka från en annan galax och ca 16-24 h inom en galax
Men, det är det värt. Ungefär varannat dygn så dundrar de in med 1-2 miljoner i resurser. Fungerar utmärkt för mig
Ett tips skicka på 90% istället...annars är det risk att man tar dig med radarn Det gör detsamma, då jag skickar dem från planet (har ingen måne). Dock har planeten ganska hyffsat försvar så jag har räknat med att de behöver omkring 20000 ljakt, 5000 flaggisar och 5000 bombare för att plocka mina DS, och då går de i praktiken Break even. Om jag har förstått det hela rätt så läser radarn av exakt när man återkommer om man lämnar en planet till en annan planet, men inte alls om man gör det från en måne till en annan planet. Stämmer detta? Skulle verkligen vilja ha klarhet över exakt hur den där förbaskade radarn fungerar. Kan någon, som är insatt, ge oss andra vanliga dödliga alla in och ut på radarn under "Tips och tricks"? | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* tis dec 09, 2008 9:18 pm | |
| - Admin skrev:
Om jag har förstått det hela rätt så läser radarn av exakt när man återkommer om man lämnar en planet till en annan planet, men inte alls om man gör det från en måne till en annan planet. Stämmer detta? Skulle verkligen vilja ha klarhet över exakt hur den där förbaskade radarn fungerar. Kan någon, som är insatt, ge oss andra vanliga dödliga alla in och ut på radarn under "Tips och tricks"? fast om du har oturen att ngn kör radarn på den planeten som du attackerar, då kan de spåra din flotta o ta reda på varifrån den kommer o tid för ankomst. jag har iaf förstått det så. |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* tis dec 09, 2008 9:21 pm | |
| - albergil skrev:
- Admin skrev:
Om jag har förstått det hela rätt så läser radarn av exakt när man återkommer om man lämnar en planet till en annan planet, men inte alls om man gör det från en måne till en annan planet. Stämmer detta? Skulle verkligen vilja ha klarhet över exakt hur den där förbaskade radarn fungerar. Kan någon, som är insatt, ge oss andra vanliga dödliga alla in och ut på radarn under "Tips och tricks"? fast om du har oturen att ngn kör radarn på den planeten som du attackerar, då kan de spåra din flotta o ta reda på varifrån den kommer o tid för ankomst. jag har iaf förstått det så. Hänvisar er till min guide |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* tis dec 09, 2008 9:52 pm | |
| - albergil skrev:
- Admin skrev:
Om jag har förstått det hela rätt så läser radarn av exakt när man återkommer om man lämnar en planet till en annan planet, men inte alls om man gör det från en måne till en annan planet. Stämmer detta? Skulle verkligen vilja ha klarhet över exakt hur den där förbaskade radarn fungerar. Kan någon, som är insatt, ge oss andra vanliga dödliga alla in och ut på radarn under "Tips och tricks"? fast om du har oturen att ngn kör radarn på den planeten som du attackerar, då kan de spåra din flotta o ta reda på varifrån den kommer o tid för ankomst. jag har iaf förstått det så. Känns lite meningslöst att någon skall göra ett radarslag mot en inaktiv planet. Radarslaget kostar en hel del och det enda skälet är möjligen för att göra ADS med den inaktiva och då måste de vara vänner. Det känns snarare osäkrare att de gör det mot mina hemplaneter, där de vet att de finns got om godsaker. Dock som sagt, nu behöver jag en måne och bygger ingen mer flotta förrän detta är fixat. Alla som vill vara med i detta månjagande är välkomna. | |
|
| |
Admin GM
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* tor dec 11, 2008 4:05 pm | |
| En av dina flottor (Dödsstjärna: 3 ) kommer tillbaka från [2:390:5] till Quartus Fonzonia [2:415:5] . Flottan levererar 320.760 Metall, 131.970 Kristall och 58.934 Deuterium.
Anfallaren har vunnit slaget! Fienden stal 185.754 metall, 149.017 kristall, och 51.379 deuterium | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: *Dum Dum Dum* | |
| |
|
| |
| *Dum Dum Dum* | |
|