Imperium Sine Fine
Du måste logga in först!
Imperium Sine Fine
Du måste logga in först!
Imperium Sine Fine
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Imperium Sine Fine

Rollspel sedan 1998

HemHem  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Ledesn för de här...

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Gäst
Gäst

Ledesn för de här... Empty
InläggRubrik: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 5:37 pm

Gurra Kurra[HyHy] -vs- TheNoLifer[I.S.F] (TS: ~12M)

Följande flottor möttes i slaget:

Attackerare: Gurra Kurra
Slagskepp...170
Bombare...50
Fl.skepp...70
Jagare...60

Försvarare: TheNoLifer
LiT.skepp...207
StT.skepp...99
L.jaktskepp...116
S.jaktskepp...4
Kryssare...86
Slagskepp...75
Åter....42
Spi.sond...40
Fl.skepp...4
Jagare...7

-- Efter slaget --

Attackerare: Gurra Kurra
Slagskepp...157 ( förlorade: 13 )
Bombare...50 ( förlorade: 0 )
Fl.skepp...70 ( förlorade: 0 )
Jagare...59 ( förlorade: 1 )

Försvarare: TheNoLifer
Förstörd

Anfallaren har vunnit slaget!
Fienden stal
34.630 metall 5.502 kristall och 49.312 deuterium

Anfallaren förlorar totalt 850.000 enheter.
Försvararen förlorar totalt 10.984.000 enheter.
Vid rymdkoordinaterna cirkulerar nu 2.388.000 metall och 1.162.200 kristall

Resultat
(Förutsatt att anfallaren tog skräpfältet)
Attackerare tjänade: 2.789.644
Försvarare: förlorade: 10.984.000
Total skada: 11.834.000

Converted with Invader Skodge's CR Converter 3.5

Kan berätta hur det gick till...

Igår kväll dog mitt internet precis efter jag hunnit fsa i uni1 så jag hann inte fsa i uni2 sedan så va internetet nere på morgonen med.
men hade inte tid att få igång det igen då för jag skulle på bio och sen åka till kyrkogården.

Men får nog ta och börja raida en del så får jag upp de här små skeppen på nolltid.
Till överst på sidan Gå ner
Admin
GM
Admin

Antal inlägg : 2292

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 5:48 pm

Den jäkeln skall vi ta. Om du hitter några trevliga planeter så kan vi nog dunka på herr Gurra. Synd på flottan, men sådant händer.
https://imperiumsinefine.swedishforum.se
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 5:53 pm

Ska bara tillägga att jag inte kommer vara så aktiv i ca 1-2 veckor här i uni2.

För några veckor sedan så åkte jag på en liten smäll i uni1 förlorade 1k jagare och lite annat smått. Och nu ska jag börja raida för allt jag är värd för att då upp de där skeppen igen.
Admin
GM
Admin

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 6:08 pm

Så du skall turtla till dig under tiden förstår jag. Nåja, du är välkommen tillbaka när du känner för det.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 6:15 pm

kommer inte turtla kommer nog bygga lite gruvor samt börja med att bygga kryssare och små transportskepp
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 6:44 pm

den jäveln ska få. du hade kunnat varna så hade jag kunnat skicka lite ads till dig. men, men...
lägg spionrapporter här på forumet om du spionerar på honom så får vi var lite obekvämma helt enkelt.
du tar igen det.
även om du tar ledigt ett tag, glöm inte oss. annars börjar jag sno från dina planeter. Twisted Evil
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 8:13 pm

det jag menade med att inte vara så aktiv så kommer jag raida och fleetkrascha i uni1 medans jag är inloggad i uni2 några timmar om dagen.

Och jag var inte online när han anföll (för jag hade inte något internet då.)
Admin
GM
Admin

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 8:32 pm

TheNoLifer skrev:
det jag menade med att inte vara så aktiv så kommer jag raida och fleetkrascha i uni1 medans jag är inloggad i uni2 några timmar om dagen.

Kallar du detta "inte vara så aktiv" Shocked Shocked Shocked

Det är mer än jag är inloggad och jag anser mig vara ganska aktiv. Nu förstår jag varför du har tagit det namnet du tagit Laughing
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 8:38 pm

hehe när jag är ledig/helg så brukar jag nog köra OGame ca 12-20h om dagen.

När jag ska till skolan så spelar jag kanske 5-7h om dagen.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 9:35 pm

TheNoLifer skrev:
hehe när jag är ledig/helg så brukar jag nog köra OGame ca 12-20h om dagen.

När jag ska till skolan så spelar jag kanske 5-7h om dagen.

nu ä det läraren som talar. hur går det med läxor o sånt? snart börjar ju få betyg o allt sådant!!!!!!!!!!!!!!!!! Evil or Very Mad
Admin
GM
Admin

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 9:44 pm

Sätt IG på honom. Till slutet av åk 9 ska han kunna 2:a gradsekvationer och ekvationssystem samt rabbla hela metankedjan (med strukturformel och kemiska formel) och kunna de vanligaste fysikaliska formlerna.

Tror inte dessa finns med i Ogame Very Happy

Dock kanske Ogame har något att bidra med.
Fråga till Nolife:

1. Vad är det för bränsle du använder till dina rymdskepp och vad heter den vanligaste isotopen samt den tyngsta isotopen av detta grundämne.

2. Är det sant som Ogame skriver. Är detta bränsle ovanligt i universum?
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptylör nov 01, 2008 9:49 pm

hehe

1. Deuterium

2. Ja ( därför jag är behov av några mille i uni1 Wink

Förstått varför är spelar under detta nick? (det här är bara ytan av mitt liv.)
Admin
GM
Admin

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptysön nov 02, 2008 12:23 am

TheNoLifer skrev:
1. Deuterium

2. Ja ( därför jag är behov av några mille i uni1 Wink

Så lätt kommer du inte undan Very Happy För full poäng så krävs det ett komplett svar på frågorna. Den första är faktiskt en 3-poängare och den andra kräver en förklaring. Så så, dags att skumma igenom dina fysikböcker (rekommenderar nians bok som innehåller en del partikelfysik, vilket krävs i svaret).
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptysön nov 02, 2008 12:58 am

Hur ska jag ha 9ans böcker om jag inte går i 9an?

hehe en förklaring på andra frågan...För det är dyrt att ha en stor flotta? dyrt att bygga många bombare, flaggskapp, jagare och rips?
Admin
GM
Admin

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Emptysön nov 02, 2008 9:06 am

Sant. Vätets tre vanliga isotoper är Väte (1 p, 1e), Deuterium (1p, 1 n, 1e) och Tritium (1p, 2 n, 1e). I universum är ungefär 0,01 % av allt väte deuterium (varierar kraftigt beroende på planeter o.dyl). Dock leder detta direkt till nästa fråga. Då större delen av universum består av väte så betyder det alltså att Ogame har fel och att det finns en himla massa deuterium i universum. Slut på den korta fysiklektion. Har du roliga skolfrågor så tror jag att du kan klara dig rätt bra med att ställa dem här på forumet Very Happy . Alltid bra att ta med sig rätta svaren till skolan.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Ledesn för de här...   Ledesn för de här... Empty

Ledesn för de här...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Imperium Sine Fine :: Förluster-
Hoppa till: